פילדנדרון ביפי

איך לשמור על הצמחים בחיים בזמן חופשה?

אלוהים אדירים איזה כיף, הגיע הזמן הזה בשנה. כן כן, הזמן הזה שסוגרות את הדיל הזה שהסתכלתן עליו כבר 3 חודשים, אורזים את הבגדים שהכי אוהבים, מורידות מוזיקה לטלפון ושמים “Out of office” במייל. אנחנו מדברים כמובן על זמן של חופשששש.

ובשביל שתתרכזו במה שבאמת חשוב (לבחור ספר טוב ולדאוג שלא יכייסו אתכם), ארזנו לכן כאן כמה טיפים וטריקים לשמור על הצמחים שלכם מבסוטים בזמן שאתם גם:

1. תמצאו סבלט שגם ישמור לכם על הצמחים.

סתם, בהצלחה עם זה. לא אבל ברצינות, אין בושה בלבקש מחבר שיקפוץ רגע לתרום ולהיתרם מחתיכה של ג'ונגל. מה שכן, כדאי שזה יהיה מישהו עם מעט הבנה בנושא ושמכיר את כללי ההשקייה, אחרת, לפעמים, הדרך לצמחים מתים רצופה כוונות טובות.

 
דרצנה גולדן קוסט
אמזוניקה מוס

2. הרחיקו משמש וחום.

אחד הגורמים המשמעותיים בקביעה של כמה מים החבר הירוק שלנו צריך הוא המיקום שלו ביחס לשמש וחום. ומכיוון שלא תהיו שם עכשיו כדי להשקות בתדירות גבוהה, כדאי להזיז למיקום שבו הצמח אמנם עדיין מקבל אור אך פחות ונסו גם להרחיק אותו ממקור חום. כך לדוגמא אם הצמח ממש צמוד לחלון ממנו מגיעים אור וחום, נסו להרחיק אותו טיפה ממנו.

3. השקו ביסודיות לפני הנסיעה

אם תשקו כמו שצריך לפני שתעזבו (וכשאנחנו אומרים כמו שצריך אנחנו מתכוונים בדיוק כמו שאנחנו כבר יודעים, עד נגירה), זה אמור להספיק להם בכיף לפחות לשבוע. הקפידו לפנות את עודפי המים ולא לתת להם לשבת בשלולית עד שתחזרו. אנחנו רוצים צמח שמח, לא ספוג.

מזלף
שרך דופי

4. צופפו כמה מהם יחד

שתדעו שצמחים ממש אוהבים להיות ביחד. ובקצרה, כשצמחים נמצאים יחדיו הם יוצרים לעצמם מעין אקוסיסטם קטן בו הם שומרים יחדיו על לחות. וחוץ מזה, זה עוזר להם להתגעגע פחות.

5. גיזום

מעבר להורדה של עלים מתים, או כאלה שפשוט לא נראים במצב טוב, אפשר לשקול לגזום גם פריחה וניצנים, שדורשים לרוב השקייה בתדירות גבוהה יותר כדי לשמור על בריאות.

מזמרה | מנצ'סטר

6. לא להלחץ כשחוזרים

כשאתם חוזרים הביתה נסו לא ללהילחץ מזה שחוזרים לשגרה ולא מאיך שהצמחים שלכם נראים. זה ממש בסדר אם הם נראים מעט נבולים או עייפים. אתם תופתעו כמה מהר הם יחזרו לעצמם בטיפול נכון. אל תתפתו להטביע אותם במים. כמו תמיד, השקו עד נגירה אם הקרקע יבשה ותנו להם את הזמן שלהם לחזור לעצמם. בדיוק כמו שתתנו לעצמכן.

ועוד מילה, הטיפים כאן בעיקר מתאימים לצמחים טרופיים (שהם רוב צמחי הבית) אבל מאוד יכול להיות שיש בשרותכם גם כמה צמחים (סנסיווריה, זמיה וסוקולנטים) שממש לא כלכך אכפת להם אם תסעו והם יכולים להחזיק בכיף גם כמה שבועות ללא השקיה כשהם לא נמצאים בשמש 🙂

יאללה מאחלים לכם שתהיה חופשה שעושה הרבה טוב. ואנחנו כמובן כאן לכל שאלה או התייעצות!