צמחים ובעלי חיים | פלנט איט

צמחים ובעלי חיים

הדברים שאנחנו הכי אוהבים בעולם הם הצמחים שלנו והחיות שלנו, אבל מה קורה כשהם מתחילים לאהוב זה את זה? כשהמפלץ החמוד שלנו מפתח קרבה למונסטרה? או שהחתול פיץ מתחיל לחפור בעציץ? הבלוג החודשי שלנו יעשה סדר בכל מה שרציתם לדעת על צמחים ובעלי חיים.

 
 

 

 

 
 

 

אז מה זה אומר אינו ידידותי לבעלי חיים?

כשאנחנו מדברים על צמחים שאינם ידידותיים לבעלי חיים, אנחנו למעשה מתכוונים לצמחים שקיימים בהם סוגים מסוימים של חומרים וכימיקלים שגורמים לתופעות שהחיות שלנו (ובעקבות כך גם אנחנו) פחות אוהבות. ההסבר המקובל הוא שחלק מהצמחים משתמשים בחומרים האלו כדי שייסיעו בפעולות הצמח (כגון פוטוסינתיזה), בעוד חלק מהצמחים פיתח את החומרים האלו כחלק ממנגון ההגנה שלהם, בניסיון להימנע מלהאכל בטבע

אותם חומרים שנמצאים בחלק מן הצמחים עלולים לגרום להקאות, שלשולים וגירודים, שלרוב נגרמים אם חלקי הצמח נאכלים. חשוב להדגיש – אנו מתייחסים לצמחים כלא ידידותים לבעלי חיים כשקיימים בהם אותם כימיקלים וכידידותיים כשאין בהם את אותם חומרים. אך באופן כללי, צמחי בית אינם נועדו למאכל וכדאי להימנע מכך בכל אופן!

לדוגמא, צמח הדיפנבכיה מכיל גבישי סידן אוקסלט, שהם אחד מאותם חומרים שהזכרנו למעלה. אם נביט בחומר הזה תחת מיקרוסקופ, הגבישים הללו שמהם הוא מורכב יראו לנו כמחטים קטנטנות. כך, באופן טבעי, בליעה של אותו חומר עלולה להוביל לגירוי, חוסר נוחות ובעיות בריאותית. לא מומלץ. מהצד השני, בפפרומיה למשל אין שום חומר כימי בעל השפעה דומה והיא נחשבת לצמח ידידותי לבעלי חיים כך שלא יקרה כלום אם בעל החיים שלנו יתן ביס או שניים, אך זה עדיין לא אומר שפפרומיה = בונזו, כן?

 

 

 

 
 

איך אדע אם הצמח הוא ידידותי?

הטיפ הכי טוב שלנו בעניין הזה הוא הטריק הכי ישן בספר (כלומר בערך) והוא לבדוק בגוגל. יש היום המווווןןןן ידע בנושא ואפשר די בקלות למצוא את המידע הזה על כל צמח. כל מה שצריך לכתוב הוא את שם הצמח + רעיל/ ידידותי לבעלי חיים.

אתם יודעים מה? בשביל מה אנחנו פה? פשוט תשתמשו באלה: "X ידידותי לבעלי חיים?" / "X רעיל לבעלי חיים?" "?Is X toxic to pets?" / "Is X pet friendly"

לא בטוחים איך קוראים לצמח שלכם באנגלית? גם שם גוגל יעזור. בנוסף, אם תלחצו כאן, תגיעו לכל הצמחים הידידותיים לבעלי חיים שיש אצלנו בפלנט איט.

 
פפרומיה מגנפוליה L
פיקוס גומי שחור | פלנט איט

אז מה כדאי לעשות?

באופן כללי, הדבר הכי טוב לעשות עם צמחים הוא לשים אותם במקום בו בעלי החיים אינם מסוגלים להגיע אליו.

אבל כן, ברור לנו שעם חיות מסוימות הדבר מעט יותר מורכב (כן מיצי אנחנו שוב מדברים עליך). במקרים כאלו, ישנם חומרים דוחי חיות שניתן להשתמש בהם בסביבת הצמח (בדקו בהוראות היצרן) ושמענו שריח של פירות הדר גם עוזר בריסוס על האדמה. אפשרות נוספת היא לספק אלטרנטיבה שתמשוך את החיות שלנו יותר - צעצועים וצמחים כמו לימונית או נפית החתולים יכולים להרחיק את החברים שלנו מצמחי הבית שלנו.

 

ובעיקר - אם יש לכן חיות בבית, העדיפו צמחים ידידותיים לבעלי חיים!

ועוד מילה מאיתנו לסיום, אם בעל החיים שלכן נשנש עלה שהוא לא היה אמור, התקשרו לוטרינר והסבירו לו מה קרה ובאיזה צמח מדובר. הכי טוב.

 
 
צמח קפה | פלנט איט

אז לסיכום, כדי לשמור על יחסים טובים בין כל מי שאנחנו אוהבים, כדאי לשים לב לקשר שבין החיות והצמחים שלנו, כדי שכולנו נחיה טוב וירוק 💚

אנחנו כאן, לכל שאלה.