קן הציפור

כל מה שרציתם לדעת על – שרכים!

הם מיוחדים, עתיקים, ואין שני להם בכמות הטבע שהם מכניסים הביתה. קבלו אותם עם הרבה אהבה ירוקה – משפחת השרכים!

השרכים הם קבוצה גדולה (המונה מעל 10,000 מינים) ועתיקה (מופיעים לראשונה לפני 360 מיליון שנה!!!) של צמחים. הם ירוקים, חסרי זרע או פירות ומתרבים בשיטה מיוחדת – באמצעות נבגים. הנבגים האלו הם אותן נקודות קטנות שבעונת הרבייה של הצמח מבצבצות מבין העלים שלו.

העלים מתחילים את חייהם מגולגלים בצורת שבלול ונפתחים אט אט עם התבגרות העלה.

חלק מן השרכים משמשים בתעשיות המזון והתרופות ויש בהם שימוש גם כדשנים וכמנקי אדמה מזוהמת. מעבר לכך, הם היו מושא למחקר בעקבות היכולת שלהם לנקות חומרים מזהמים מהאוויר! ועוד פאן פאקט: השרך הוא הצמח הבלתי רשמי של ניו זילנד ומופיע כסמל ביחידות הצבא שלה ובקבוצות האולימפיות.

 
קן הציפור
שרך דופי

בגלל שמקורם של השרכים הוא בארצות טרופיות, הם הכי ישמחו לתנאים שמחקים את זה. באופן כללי זה אומר אור טבעי ללא שמש ישירה (בג'ונגלים יש צל שמתקבל מחופות העצים), הרבה לחות והשקייה כשמתייבש. ניתן לתלות אותם ולתת להם לצמוח כלפי מטה, או להניחם בפינה ולתת להם להתפשט לגובה ולצדדים. בגלל האהבה שלהם ללחות, אפשר גם לתת להם להתפנן בחדר המקלחת. פשוט אין על הדבר הזה.

אצלנו בפלנט יש כרגע ארבעה מינים של שרכים:

 1. שרך בוסטון

שאוהב הרבה הרבה אור טבעי (ויכול אפילו עם כמה שעות של שמש ישירה) ורוצה שתשתדלו לשמור על אדמה לחה ורמת לחות גבוהה באזור הצמח. עם זאת, כדאי להימנע מהצפת יתר של בית השורשים. עלי שרך הבוסטון עשויים להפוך צהובים אם רמת הלחות נמוכה סביב הצמח. הקפידו לרסס מים סביב הצמח לעיתים תכופות ותהנו משרך בוסטון ואוו.

 

שרך בוסטון

2. שרך דופי

שכמו חבריו אוהב אור טבעי ולחות, מפיץ ריח לימוני קל ,ידידותי לילדים ובע״ח ויסמן על עודף השקייה בנשירה של עלים.

 

שרך דופי M

3 ו-4. קן הציפור (וקן הציפור בעל העלה המפוצל)

כן כן, גם הכוכב הבלתי מעורער הזה הוא שרך. הוא ידידותי לילדים ובעלי חיים ובסה"כ באמת אחד הצמחים הכי יפים שיש.

 

קן הציפור עלה מפוצל M

אז כמו שנראה לנו שביססנו כאן, מדובר בקבוצה מהממת ועתיקה שעושה עבודה נפלאה בתור צמח בית. אז אנחנו כאן לכל שאלה, אפשר לראות את כל החברים הירוקים שלנו ממש כאן

יאללה, בואו נחיה ירוק.