מונסטרה מאנקי מאסק

3 כללי הזהב בגידול צמחים

אין ספק שיש הרבה דרכים לאהוב ולטפל בחברים הירוקים שלנו, אבל אנחנו בפלנט איט ניסינו לחשוב על מה פשוט חייבים חייבים לדעת כשמכניסים טבע הביתה.

אז אחרי הרבה מחשבה הבאנו לכם את שלושת כללי הזהב שהם הבסיס לקשר מוצלח בינכם לבין הצמחים שלכם

 

1.  תבחרו צמח שמתאים לרמת התאורה בבית

מבינים לגמרי שראיתם את הצמח הזה באינסטגרם ואתם פשוט חייבים אותו, אבל כדי שהצמח יהיה מבסוט עלינו כמו שאנחנו עליו, אנחנו חייבים להבין מראש שהחלל שלנו זורם לו. למעשה, הדרך הכי טובה לגשת לזה היא קודם להבין כמה אור טבעי החלל שלנו מקבל ולבחור את הצמחים שלנו בהתאם.

אם אנחנו לא בטוחים מהי כמות האור שיש לנו אפשר להתחיל בלתת מבט על החלונות. באופן כללי חלונות שפונים דרומה נותנים אור בהיר, חלונות לכיווני מזרח ומערב נותנים אור מתון יותר וחלונות צפוניים נותנים אור רך ומתון עוד יותר. רוב צמחי הבית אוהבים אור טבעי, בהיר ובלתי ישיר, אך ישנם שיודעים לשמוח גם עם רמות אור נמוכות (כמו סנסיווריות, זמיות וכו'). אם מבעד לחלון מגיעה שמש חזקה וישירה שווה לחשוב על הוספה של וילון, אך ישנם צמחים שישמחו גם בתנאים אלו (כמו סוקלונטים וכו).

בכל אופן, הבנה של מבנה התאורה בחלל, בחירה של צמחים שמתאימים לו וטיפול נכון בנושא זה הם ככל הנראה אחד הגורמים הכי חשובים בהכנסה של טבע הביתה.בדקו לגבי כל צמח שאתם חושקים בו איזה רמת תאורה הוא דורש -בחירה מראש בצמחים שמתאימים לחלל היא מתכון להצלחה ירוקה.

 
 
 
 
פיקוס כינורי | פלנט איט
פוטוס

2. תבחרו צמח שמתאים ללוח הזמנים והאופי שלכם

בין אם אתם חדשים בטיפול בצמחים או מטפלים וותיקים - לו"ז עמוס, חיי חברה וסתם שכחנות כללית יכולים להוביל להזנחה של הצמחים שלכם. אל תרגישו רע - אתם גם לא לבד וגם יש צמחים שממש יסתדרו איתכם. מהיום, במקום "לכל סיר יש מכסה" אמרו "לכל צמח יש הורה". לסטלנים שביננו יתאימו צמחים חובבי הזנחה כמו סנסיווריות, זמיות, סוקולנטים למינהם וכו' בעוד שהמשקיענים בעלי הזמן שמתהלכים בקרבנו יכולים להתחבר לצמחים הדורשים יותר השקעה שבאה לידי ביטוי בפיזור לחות מדי פעם, ותשומת לב ממוקדת יותר כמו סחלבים, שרכים וכו'.

דעו מראש לאיזו קטגוריה אתם מתשייכים ובחרו את הצמחים שלכם בהתאם!

3. שימו לב להשקייה

אין ספק שמדובר בכלל שנכנס בקלות לשלושת כללי הזהב שלנו.

ננסה לעשות את זה ממוקד וברור:

- זרקו את לו"ז ההשקייה שלכם ועברו לשיטת האצבע.

הכניסו את האצבע לאדמה. אם היא לחה או רטובה עוזבים את הצמח בשקט. אם היא יבשה משקים עד נגירה.

- עדיף פחות מיותר. אם אנחנו לא בטוחים, עדיף לא להשקות. כןכן, מה שאתם שומעים.

- הצורך בהשקייה משתנה. מה שעבד אתמול לא בהכרח רלוונטי להיום. עונות השנה מתחלפות וכו'. שימו לב למה הצמח אומר לכם בעניין הזה.

- השתמשו במים פושרים והשקו ישירות את האדמה שמסביב לבסיס הצמח.

דקל אריקה | פלנט איט

אז אלו הם 3 כללי הזהב שלנו לגידול צמחים. אנחנו תמיד כאן בשבילכם לכל מה שצריך.

יאללה, בואו נחיה ירוק.