ספטיפיליום | פלנט איט

הכיני את הצמחים שלך לחורף

אז זה אולי לא בדיוק מרגיש ככה היום, אבל (אנחנו ממש ממש ממש מקווים) החורף כבר ממש מעבר לפינה, ולראיה, בשבת כבר מחליפים לשעון חורף (יאיי, עוד שעה לישון!!). אז בשביל שתגיעו הכי מוכנים שאפשר לרגע המיוחל סידרנו לכם כאן את כל מה שאתם והחברים הירוקים שלכם צריכים לדעת לקראת העונה הקרה:

 
 

 

 

 
 

1. קרן שמש מאוחרת

כשהעונות מתחלפות - העוצמה של השמש משתנה (וגם הזווית השלה). לכן - אם בקיץ המלצנו לכם להרחיק את הצמחים מהחלון כדי להגן עליהם מקרינה חזקה וישירה, עכשיו אנחנו ממליצים לקרב אותם לחלון בחזרה - כדי שיקבלו מספיק קרינה. הקפידו להשאיר את התריסים פתוחים כשאינכם בבית, על מנת שיכנס אור לדירה במהלך שעות היום וסובבו את הצמח שלכם מדי פעם כדי שכולווו יוכל להתפנק באיזו קרן שמש תועה מדי פעם.

 
צמחים בחורף | פלנט איט
דקל אריקה | פלנט איט

2. לס איז מור

בחורף, צמחי הבית שלנו, כמונו, נהיים קצת יותר עצלנים וקצת פחות פעילים מבעונות החמות. כשמתקרר, פחות מים = יותר טוב. החברים הירוקים שלנו אינם צמאים כמו בקיץ ואין צורך להעמיס עליהם במים. המתינו מעט יותר בין השקיה להשקיה כברירת מחדל, ובכל מקרה, בדקו עם האצבע את מצע הגידול לפני כל השקיה. אם האדמה עדיין לחה או רטובה, הניחו לצמח לנפשו.

 

3. צמחים, לחות ומזגנים

הטמפרטורות בחוץ יורדות ואתם חייבים לחמם קצת את הבית? סופר מבינים. אבל הצמחים (וחשבון הבנק) קצת פחות. רוב צמחי הבית מגיעים מאזורים טרופיים עם תנאי לחות גבוהים. הפעלת חימום, לרוב, גם מייבשת את האוויר שבבית. פנקו את הצמחים בשפריץ נוסף של מים בסביבת העלים וכך תגבירו את רמות הלחות, תעזרו להם לשמור על חיוניות ותעשו להם הרגשה של בית.

 
 
צמחים בחורף | פלנט איט
צמחים בחורף | פלנט איט

4. תרגיעו עם הדשן

רמות קרינה וטמפרטורה נמוכות גורמות לצמיחה איטית ואפילו לתרדמת אצל חלק מהצמחים. השימוש בדשן בעונות הקרות יכול להיות מיותר בחלק מהצמחים. לפעמים, במינון גבוה מדי, דישון אף יכול לגרום לנזק שנובע מהמלחת הקרקע ו"צריבת" שורשי הצמח.

 
 

5. נקו אבק

הטיפ הזה תופס לכל ימות השנה אך במיוחד בעונת החורף.

עלי הצמח משמשים, בין השאר, כקולטני האור שלו. חלקיקי האבק שמצטברים על העלים מקשים על הצמח לקלוט את אור השמש שכל כך בא לו עליו. ניקוי טוב של העלים עם מטלית לחה יעזור להסיר את חלקיקי האבק האלו, ויאפשרו לצמח לקלוט טוב יותר את אור השמש, שגם כך מתמעט בחורף. הטיפ הזה מתאים גם לחלונות בבית! ניקיון של חלונות הבית יאפשר מעבר טוב יותר של קרני האור לתוך הג'ונגל העירוני שלכם וישמח את החברים הירוקים וגם אתכם.

 
 
צמחים בחורף | פלנט איט

שיהיה לכם ולצמחים שלכם חורף נעים וירוק – בבית ובלב.

אם יש לכם עוד שאלות – אל תתביישו, בשביל זה אנחנו כאן.