אנטוריום | פלנט איט

איך נחגוג עם הצמחים שלנו את בוא האביב?

שמתם לב שהימים הופכים נעימים יותר, הצבעים בהירים וחיים יותר והאוויר מתחיל להרגיש פרש? אז זה כי האביב כאן! יאיי!

כאן בפלנט איט, זה משמח אותנו פעמיים – גם בשביל עצמנו וגם בשביל החברים הירוקים שלנו, שאין ספק שזו העונה האהובה עליהם – עונה של צמיחה, לבלוב ופריחה. בוא האביב הוא שינוי משמעותי לחברינו הצומחים, ויש דרכים מעולות להבטיח שהוא יעבור עליהם אפילו עוד יותר בכיף מבדרך כלל. הבלוג פוסט הזה, מוקדש בדיוק לעניין.

לאחר תקופה לא מבוטלת של נמנום חורפי, צמחי הבית שלנו חוזרים לפעולה וממשיכים את עונת הצימוח הקודמת.

באביב, הצמחים למעשה מתעוררים, מזג האוויר מתחמם והתארכות היום גורמת לצמח “לעבוד” שעות נוספות. אז איך כדאי להתייחס לשינויים האלו?

 
 

 

 

 
 

השקייה

הטמפרטורות העולות והתארכות היום ידרשו מכם להגביר את תדירות ההשקייה. אמנם אתם מגדלים צמחי בית, אך מזג האוויר שבחוץ משפיע על החברים שצומחים בפנים בצורה ישירה. כדי להתאים את משטר ההשקייה לשינוי הזה, נסו לבדוק לעיתים קרובות יותר את מצב האדמה בעזרת מבחן האצבע - אם האדמה יבשה, השקו עד נגירה (מכל הלב) ורוקנו את עודפי המים.

 
השקייה פיקוס כינורי | פלנט איט
צמחים באביב | פלנט איט

תאורה

בניגוד לעונת החורף בה מיקמנו את הצמחים שלנו קרוב ככל הניתן לקרינת השמש, באביב, הימים הארוכים ורמות קרינת השמש הגבוהות דורשים מאתנו להרחיק מעט את הצמחים מאדן החלון המואר ולדאוג שאין שמש ישירה על צמחי הבית שלנו - כך נוכל להימנע מצריבת השמש את העלים. שימו לב שהטיפ הזה אינו תופס באופן גורף לכל הצמחים ואתם יכולים לבדוק את רמות התאורה האידאליות לכל צמח ממש כאן אצלנו באתר. ועוד טיפ קטן - סובבו את הצמחים פעם בשבוע כדי להעניק מנות קרינה שוות לכל העלים.

 

גיזום

תחילת האביב היא עונה מעולה להסרת עודפים. ביצוע תספורת לעלים המצהיבים ולאלו שהספיקו לנבול בחורף תאושש את הצמח, תמנע ממנו בזבוז אנרגיה ותגרום לו להיות חזק לקראת הצימוח האביבי הצפוי. בנוסף, הגיזום מהווה פעולת מנע חשובה מול הופעת מחלות ומזיקים בצמח!

 
 
מזמרה | מנצ'סטר
דשן | הומוס

דישון

פעולת הדישון נתפסת לעתים כמרתיעה בקרב מגדלים ביתיים, אך חשוב לדעת כי מדובר בסה"כ בפעולה פשוטה, שעשויה לתרום רבות להתפתחות הצמח ובריאותו. ניתן להשוות את פעולת הדישון לנטילת ויטמינים - הם אינם תחליף לאוכל (הצמחים "אוכלים" אור ומים) אך הם תורמים למערכת ומחזקים אותה. מכיוון שלצמחים הגדלים בעציצים סגורים אין מקור נוסף לאותם ויטמנים, אז לאחר שהם סיימו את המאגר שקיים להם באדמת השתילה בעציץ, הוספת הדשן יכולה לעשות להם ממש נעים. הגעתו של האביב מחזירה את הצמח למצב בו הוא מנצל את אותו מאגר, לאחר שבעונות הקרות היותר הצמח האט את פעילות הצמיחה שלו. מלאו את המאגר הזה על ידי פינוק הצמחים שלכם בקצת דשן (ממליצים לשים טיפה פחות מההוראות על האריזה ולראות איך הדבר משפיע).

 
 

אז זהו, מקווים שגם לכם וגם לצמחים שלכם יהיה אביב של צמיחה ולבלוב ושהוא יהיה נעים, חמים ומלטף. אנחנו ממש כאן לכל שאלה, ותמשיכו לחיות ירוק 💚