איך לטפל בסנסיווריה | פלנט איט

איך לטפל בסנסיווריה

אם אתם מעוניינים להיות הורים לצמחים אבל עוד אין לכם אף צמח בבית או שאולי אתם מאוד עסוקים בחיי היום יום וממש רוצים להכניס קצת טבע וצבע ירוק הביתה ללא כל התחייבות מצידכם, סנסיוורה הוא הצמח שלכם. הסנסיוורה (נקרא גם לשון החותנת או צמח הנחש – Snake Plant) מוגדר בתור צמח של “שגר ושכח”. כזה ששותלים, מניחים בפינת הסלון או בחדר השינה והוא כבר יעבוד למעננו 24/7.

 

ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים לגידול סנסיוורה בבית שיעזרו לכם לצלוח את הגידול הכי קל שיש לצמח בית.

 

מים - מעט מאוד זה יותר לסנסיוורה

היזהרו מאוד לא להגזים בעניין ההשקיה. צמחי סנסיוורה רבים מצאו את עצמם נרקבים בגלל עודף "אהבה" (השקיה). השקו את הסנסיוורה מעט רק כאשר האדמה בעציץ יבשה לגמרי. כך תמנעו בוודאות את ריקבון הצמח ותגרמו לו הנאה מרובה בגדילה. מומלץ להימנע מהשקיה כמעט לגמרי בעונות הסתיו והחורף – בהן הצמח נכנס למן תרדמת ואינו זקוק למים כדי לצמוח.

 
סנסיווריה מגוונת תקריב XL
איך לטפל בסנסיווריה | פלנט איט

תאורה וטמפרטורה - איפה שנוח לכם

לגידול הסנסיוורה בבית, אין זה משנה כלל לאיזה כיוון פונה החלון שבקרבתו הצמח יחייה, הסנסיוורה אינו רגיש לתנאי תאורה מסוימים ויהנה בקרבת חלון דרומי או צפוני, הקפידו רק להימנע מקרינת שמש חזקה וישירה שעלולה לגרום לצריבת העלים. בנוסף, הצמח אינו רגיש כלל לטמפרטורות קרות. אך יש לזכור, זהו צמח שמקורו באפריקה והוא תמיד יעדיף מזג חם על פני הקר.

 

קרקע ודישון

חשוב לשמור על מצע מנוקז ומאוורר היטב בכדי להימנע מריקבון שורשים ומחלות קרקע אחרות. דישון הסנסיוורה אינו חובה אולם מומלץ אחת לחודש בעונות החמות (אביב-קיץ). ניתן להשתמש בקומפוסט/דשן אורגני לדישון.

ריבוי

במידה וחשקה נפשכם בעוד צמחי בייבי סנסיוורה, ניתן בקלות רבה לרבות את "צמח האם" על ידי שליפתו (בזהירות) מהעציץ והפרדת הגזעים לעציצים נפרדים. מומלץ לבצע פעולה זו בעונות החמות (אביב-קיץ) ולשמור על אדמה לחה כדי לתרום בקליטת הצמח החדש.

ריבוי צמחים מעלים | פלנט איט
סנסיווריה ירוקה תקריב

עובדות נוספות -

  • הסנסיוורה ידוע ביכולתו לטהר את האוויר בבית. מחקרים מראים שהוא יעיל ביותר בקליטת מזהמים הנפלטים בד"כ ממנועים מכניים תוך הפיכתם לחמצן.

  • הסנסיוורה הינו אחד ממיני הצמחים הפעילים גם בשעות הלילה, כך שהוא לא מפסיק לעבוד עבורנו.

  • ידידותי לילדים.

  • אינו ידידותי לבע"ח.

  • מקור הצמח - אפריקה המערבית.

 
 

עכשיו בואו נראה אם אתם מוכנים, אנחנו ממש כאן לכל שאלה או התייעצות.

שיהיה המשך יום ירוק 💚